tirsdag 13. september 2011

Hverdager

Litt høst på stuebordet med reinsdyr fra Kremmerhuset.

Jobb, foreldremøte, personalmøte, lekser, hva i alle dager skal vi ha til middag????, lekser, jobb, nok et foreldremøte, matpakker, overtid og hva i alle dager skal vi ha til middag i dag da???? 
Hverdager....
Interiør kommer litt i andre rekke om dagen. Stua preges av overdimensjonerte togbaner og i sofaen ligger fru Huseby utslått hver kveld klokken ni.
Regner med det ikke er bare her det er hektiske dager innimellom. Satser på at det roer seg litt etterhvert. 


post signature

17 kommentarer:

  1. Noe kjent med den teksten der.. ;)
    Og middag er jo det verste da!
    Ha en travel, men fin uke videre ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Det høres veldig kjent ut... Prøver å planlegge en uke av gangen her, både med logistikk og middager - det hjelper. Ha en super uke!

    SvarSlett
  3. Ja, den er ikke fremmed :O)

    Prøver å finne roen oppi alt og det er en mestring, men føler at jeg er på vei.. ting for bare ta litt lenger tid.. ikke stresse så fælt.. men vanskelig med så mange aktiviteter på ukesplanen.

    klem Carina

    SvarSlett
  4. Hihi, kjenner meg igjen... Dog er det litt mer rolig (enn så lenge) nå i permisjonen :)

    Ha en fin uke, ikke slit deg ut :)

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjenner meg godt igjen der ja. Da er det godt å slenge seg ned på sofaen så fort unga er lagt og bare slappe helt av... Togbana eller lekene generelt går ingen plass de, så de kan alltids stå der til i mårra ;0)

    Klem Jane.

    SvarSlett
  6. Ønsker deg en flott uke, herlige bilder.

    Klemmer fra Ine

    SvarSlett
  7. Hverdager er jo bare slik. Så mye som skulle vært gjort, så lite tid. Liker så godt den puta de! I dag begynte jeg ekstra tidlig på jobb så jeg får en ekstra time men Mannen. Ha en magisk dag ;)

    SvarSlett
  8. Huff ja, du er nok ikke alene om disse dagene.. synes ofte det er litt ekstra mye på høsten:) Bloggen venter på deg, og vi venter i spenning på neste innlegg. Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  9. Hei..
    Har lagt meg til som følger her hos deg :) Koselig blogg du har. Ble så glad da jeg kikket litt på dine innlegg og fant navnet på den rosen jeg så så mye av i Danmark i sommer "Fairy" Den er bare helt nydelig, så den skal nok få en plass i min hage også :)
    Klemmer fra Heidi

    SvarSlett
  10. Herlig høstpynt:) Ja kvardagen kan vere hard, og hihi, slik er det med små gutar i hus, her flyt det med leiker + oppussingskjør...

    Ha ein fin dag.

    Klem Marianne

    SvarSlett
  11. Ja, dette er et kjent fenomen. Akk så fort dagene går. Men manglende middagstips har jeg faktisk en løsning på. Planlegging er stikkordet og jeg er helt lost uten min lille plan. Ta en titt her: http://tessasdesign.blogspot.com/2011/04/middagsideer.html :o)

    SvarSlett
  12. Vi slipper enda unna fritidsaktiviteter og foreldremøter, men jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg litt. Flere barn blir det nok også i huset med tid og stunder, og skal hvert barn ha et par aktiviteter foruten skolen så fylles ukeplanen fort opp kan jeg tenke meg.

    Nyt å legge beina høyt på kvelden du og ta bloggingen når hverdagen er blitt en vant rutine igjen :)

    SvarSlett
  13. Ja hverdagen er travel :)
    Og hva en skal ha til middag er jo alltid like vanskelig!! Men nå jeg hvertfall hva vi kan ha til dessert etter å ha sett på blåbærmuffinsvaniljekremkaken din;)
    Klem

    SvarSlett
  14. skulle nesten trodd at det var jeg som hadde skrevet dette innlegget, hehehe. kjenner så altfor godt til denne hverdagen og når man itilegg holder på med oppussing , ja du kan jo tenke deg selv

    SvarSlett
  15. Skjønner A K K U R A T hva du mener!!! Dagene fyker avgårde uten at en igrunn får med seg hva en har drevet med... tenker på at jeg nå bare har en som går på skole og fritidsaktiviteter...hjelpe meg når begge barna mine skal til med like ting... UÆÆÆÆ....
    Er vel bare å glede seg til neste sommerferie og drømme om alt en da skal få tid til... ;)

    Klem Marianne

    SvarSlett
  16. Har et godt tips når det gjelder middags-problematikken: ved å planlegge sparer man masse tid, og ved å ukeshandle sparer man både tid og penger, samt at man kan samkjøre maten slik at feks det halve kålhodet fra middagen mandag blir brukt på onsdag. På den måten kaster man mindremat også. Vi har gjort en vri på dette, der vi skrev ned alle våre vanlige middagsretter på en lapp, og så trakk vi for en uke av gangen og fordelte de utover etter som de passet. Vi hadde nok lapper til å trekke for en måned fremover. Vi la også inn en dag med en ny rett hver uke, og siden vi er håpløse på porsjonsberegninger, la vi inn en dag for restemiddag.
    Middagsplanen følges ikke slavisk, ønsker vi plutselig noe annet en dag kan vi selvfølgelig lage det, men vi har da en plan i utgangspunktet, og ingredienser tilgjengelig, slik at vi slipper å ta stilling til middag hver dag. Fungerer helt fantastisk!
    Dette har spredd seg i vennegjengen vår, og alle er strålende fornøyde med hvor mye enklere livet blir ved å bruke ti minutter på planlegging en gang i måneden..

    SvarSlett
  17. Høres veldig kjent ut det der ja;) Men ingen fare...vi har det jo så godt i hverdagen selv om det føles litt overveldende til tider. Takk for ærlig blogginnlegg :) Og jeg må bare spørre deg: HVOR har du kjøpt den nydelige sofaen? Akkurat sånn sofa jeg drømmer om å kjøpe meg :D Ha en fortsatt fin kveld. Klem AC

    SvarSlett